- Przejdź do menu głównego ALT + 0
- Przejdź do treści ALT + 1
- Przejdź do wyszukiwarki ALT + W
- Mapa strony ALT + 2
Jak dobierać kolory i czcionki przy tworzeniu materiałów reklamowych?
Pewnie wiesz, że w świecie reklamy konkurencja nie ma sobie równych. Każdy chce się przebić, a udaje się to jedynie nielicznym. Złapanie uwagi klienta i zatrzymanie jej przez kilka sekund nie jest już takie proste jak jeszcze 30 lat temu.
Aby stało się to łatwiejsze, możesz skorzystać z odpowiednich czcionek i kolorów w materiałach reklamowych. Jak idealnie połączyć ze sobą wymienione elementy, aby zadziałało? Co zrobić, aby Twój przekaz reklamowy stał się jak najmocniejszy? Podpowiadamy!
Jakie kolory wybrać do materiałów reklamowych?
Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że kolory pełnią jedną z najważniejszych funkcji w komunikacji wizualnej. Mają realny wpływ na emocje odbiorców. Dodatkowo, sprawiają, że budujesz silny wizerunek swojej marki.
Gdy wybierasz paletę barw do materiałów reklamowych, to powinieneś uwzględnić przy tym psychologię kolorów. Jakie mają one znaczenie dla wybranej przez Ciebie grupy docelowej? Przykładowo, kolor niebieski to zaufanie i profesjonalizm. Czerwony to energia i pasja. Natomiast zielony to natura i spokój. Gdy paleta kolorystyczna, jest odpowiednio dobrana, to ma spójność z tożsamością marki. Oddziałuje na odbiorców w określony przez Ciebie sposób.
Czcionka przy projekcie drukowanym w drukarni jest równie istotna, co kolorystyka. Gdy wybierasz czcionkę do drukowania broszur lub innych materiałów reklamowych w Drukarni Wydruk w Katowicach, to powinieneś dużą wagę przyłożyć do ich czytelności. Co więcej, zwróć uwagę na ich stronę estetyczną i dopasowanie do charakteru marki.
Broszury, instrukcje obsługi, programy, przewodniki
Chcemy w tym miejscu bardzo mocno podkreślić, że klasyczne, proste czcionki, takie jak Arial czy Helvetica, to będzie idealny wybór w przypadku projektów o charakterze korporacyjnym i formalnym. Bardziej oryginalne i artystyczne czcionki to dobry strzał dla marek, które mają bardziej swobodne i kreatywne podejście do swoich materiałów reklamowych.
Powinieneś również pamiętać o tym, żeby zachować spójność z pozostałymi materiałami reklamowymi. Koniecznie unikaj zbyt dużej liczby różnych czcionek w jednym projekcie.
Jak połączyć kolory i czcionki w harmonijną całość?
Właściwe połączenie kolorów i czcionek jest najważniejsze dla sukcesu projektu reklamowego. Poszczególne elementy powinny się ze sobą ładnie łączyć. Nie mogą być konkurencją, bo to popsuje cały efekt. Warto stosować kontrastowe kolory dla tła i tekstu, aby się wyróżnić spośród pozostałych firm obecnych na rynku.
Śledź blog Drukarni Wydruk, aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu materiałów reklamowych!