- Przejdź do menu głównego ALT + 0
- Przejdź do treści ALT + 1
- Przejdź do wyszukiwarki ALT + W
- Mapa strony ALT + 2
Jak dobrać kolory na ulotkę?
Pewnie masz już świadomość tego, że kolory w marketingu są niezwykle istotne. Wszyscy mamy przecież tak, że o wiele chętniej zatrzymujemy się przy kolorowych witrynach, niż przy tych, które są szare i nieatrakcyjne. To samo dotyczy oczywiście każdej formy reklamy, w tym katalogów i ulotek. Dajemy Ci gwarancję, że klient o wiele dłużej zatrzyma się na takiej stronie, która ma ciekawie dobrane kolory.
Co jest najważniejsze przy dobieraniu kolorów?
Aby przyciągnąć klienta, bardzo ważne jest odpowiednie dobranie kolorów i ich właściwe proporcje. Nie będziemy się tutaj w ogóle koncentrować na psychologii kolorów, bo jest to całkiem samodzielny temat. Może nawet wymagający odrębnego artykułu.
W związku z tym, jak powinieneś dopasować kolory na Twoją nową ulotkę? Nie ma co się zdawać tutaj na przypadek. Kolory, które będą stanowiły znak identyfikacyjny Twojej firmy. Mogą być później wykorzystane w aranżacji wnętrza, sklepu albo do oklejenia samochodu firmowego. To wszystko powoduje, że koncepcja kolorystyczna jest tak ważna.
Czy warto, jest czerpać inspiracje z sieci?
Do tego celu możesz wykorzystać bezpłatne programy. Dzięki ich pomocy możesz bez żadnych opłat publikować i współdzielić interesujących pod względem graficznym palet kolorów. Często te zestawienia kolorów są publikowane przez samych użytkowników tych programów. To powoduje, że łatwiej będzie Ci znaleźć te najbardziej atrakcyjne połączenia kolorystyczne.
Dzięki tego rodzaju kolorom możesz samodzielnie tworzyć rozmaite kombinacje kolorystyczne. Możesz postawić również na te kolory, które według innych użytkowników są najkorzystniejsze. Kolejnym sposobem na opracowanie palety graficznej jest skorzystanie z podstawowych zasad graficznych. Mamy tutaj na myśli oczywiście paletę analogową, monochromatyczną, czy wykorzystującą regułę triady.
Czy możesz wybrać kolory na podstawie zdjęcia?
Z pewnością występuje taka możliwość. Funkcję fotografii w tym przypadku może pełnić logo, wizytówka, ulotka albo po prostu wybrane przez Ciebie zdjęcie. Najpierw musisz pobrać to zdjęcie z aparatu, a następnie wgrać je do odpowiedniego programu. Na podstawie tego zdjęcia program opracuje jak najlepszą paletę kolorystyczną. Możesz ją oczywiście zmienić, jeżeli nie będzie Ci odpowiadała.
Mamy nadzieję, że nasze porady pomogły Ci w wybraniu właściwej palety kolorystycznej na Twoją nową ulotkę. Pamiętaj tylko o tym, że kolorów nie może być zbyt dużo, bo to podziała zniechęcająco. Zawsze możesz poprosić też o pomoc profesjonalnego grafika.