- Przejdź do menu głównego ALT + 0
- Przejdź do treści ALT + 1
- Przejdź do wyszukiwarki ALT + W
- Mapa strony ALT + 2
Jakie najczęstsze błędy popełniają nasi klienci przy przygotowaniu plików do druku? Sprawdź 3 najpopularniejsze błędy!
Podczas przygotowywania materiałów reklamowych bardzo ważny jest nie tylko odpowiedni projekt. Równie istotne jest prawidłowe przygotowanie plików do ich wydrukowania. Nasi pracownicy zawsze wyjątkowo szczegółowo je weryfikują. Jednak pewne błędy po prostu są nie do naprawienia, gdy już prześlesz je do Drukarni Wydruk w Katowicach!
Zobacz, o czym musisz pamiętać! Dzięki temu, wydrukowany przez nas plik będzie w stu procentach zgodny z Twoimi początkowymi oczekiwaniami.
Błąd numer 1. Brak spadów w pliku z projektem
Przy wszystkich projektach potrzebne jest wyznaczenie specjalnych linii. To właśnie je nazywa się spadami. To ważna sprawa, o której niestety wielu klientów zwyczajnie nie wie lub nie pamięta. Dzięki wyznaczeniu spadów unikniemy fizycznych błędów w druku. Najczęściej ich powodem jest niedokładność urządzeń introligatorskich. Gdy decydujesz się na druk bardzo dużej ilości katalogów lub plakatów, to musisz się zatroszczyć o to, żeby elementy graficzne, które dochodzą do krawędzi wizytówki, wychodziły co najmniej trzy milimetry poza końcowy rozmiar produktu. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim tekst i obrazki. W ten sposób uda Ci się uniknąć wszystkich niedoskonałości lub braków, które mogą powstać przy cięciu materiałów.
Błąd numer 2. Ustawienie przestrzeni kolorystycznej RGB
Powinieneś mieć świadomość tego, że kolory na wydruku mogą trochę różnić się od tego, co widzisz na ekranie komputera.
Jeżeli chcesz uniknąć takich nieprzyjemnych niespodzianek, to koniecznie zatroszcz się o to, żeby ustawić w plikach projektowych przestrzeń kolorów CMYK. Nie może to być RGB. Tylko wtedy będziesz miał gwarancję, że materiały reklamowe, które chcesz wydrukować w naszej Drukarni Wydruk w Katowicach, będą się prezentowały w taki sposób, jak tego oczekujesz. Natomiast kolory będą odpowiednio nasycone.
Błąd numer 3. Ustawienie innej rozdzielczości niż 300 DPI
Jeżeli zależy Ci na tym, żeby jakość materiałów reklamowych była na perfekcyjnym poziomie, to powinieneś się zatroszczyć o właściwą rozdzielczość plików z projektem.
Jeżeli chodzi o zamówienia na drukowanie ulotek, broszur i innych tego typu formatów, to polecamy ustawienie parametru na poziomie 300 DPI. Taka wartość zapewni prawidłowe nasycenie kolorami i ostrość bez ryzyka, że podobne do siebie tony złączą się w całość.
Te rady na pewno Ci pomogą przy realizacji kolejnych materiałów reklamowych w naszej drukarni.